måndag, april 21, 2008

London Book Fair– the wrap up

Blev lite förvirring från londonmässan. Min bärbara dog och jag försökte blogga från mobilen vilket väl gick ok men, ja. I alla fall. Inget vidare bloggande, så här en sammanfattning två veckor senare...

Jag hade inte bokat möten med några agenter utan bara de förläggare som visat intresse Peter Fröbergs och Åsa Linderborgs böcker i Danmark, Norge, Nederländerna och Tyskland. Det är anmärkningsvärt hur stort intresset är för svensk litteratur i nämnda länder, trots att ointresset från vår sida är så kompakt. På varje holländsk bok som ges ut i Sverige, går det 20 i motsatt riktning. Att döma av förskotten Åsa och Peter fått verkar de också räkna med att sälja böcker.

Eftersom jag är så dålig, nej usel, på att säga nej drunknade jag efter senaste New York-resan i en massa bra, men inte tillräckligt, manus som jag fortfarande får påminnelser från diverse agenter om. Därav beslutet om nolltolerans mot agentmöten i London. Jag hängde dock mycket med Norstedts agency och Salomonsson agency, och träffade också en massa svenska förläggare med fulltecknade kalendrar. Kanske är de bättre på att säga nej direkt. Om inte sitter de fortfarande och copy/pastar nejtack-mejl

Inga kommentarer: