torsdag, oktober 25, 2007

Rosinante

Har precis kommit från ett möte på Rosinante med förläggaren Jakob Malling Lambert. De är intresserade av att ge ut Åsa Linderborgs bok i Danmark. Jag jobbar från Malmö ett par dagar och passade på att hälsa på. Vi gjorde en del intressanta iakttagelser som jag tänkte jag skulle blogga om men i inkorgen låg ett mejl från SvB:s Lasse Winkler med en tidplan för kommande krönikor och jag har deadline på onsdag (strålande framförhållning!) så ev måste jag hålla på dessa. Ni får köpa SvB nr 18 för att ta del av våra djupsinnigheter.

Rosinante ger i alla fall ut Peter Høeg, Liza Marklund och har precis förvärvat rättigheterna till Mara Lees senaste bok. En rolig grej var att även Jakob har praktiserat på The New Press. Han var där två år innan jag. Nu ska jag ta tåget till Malmö och gå på premiären av On three på Palladium.

Inga kommentarer: