fredag, december 21, 2007

Topplistan December

Nu har SvB samlat ihop topplistorna för december månad och Åsa har klättrat. Etta på fackbokslistan och sjua på den samlade listan med samtliga böcker.

Topp 10

1 Harry Potter och Dödsrelikerna - J. K. Rowling, Tiden
2 Flyga drake - Khaled Hosseini, Wahlström & Widstrand (p)
3 Nu vill jag sjunga dig milda sånger - Linda Olsson, Bonnier Pocket (p)
4 Män som hatar kvinnor - Larsson Stieg, Månpocket (p)
5 Luftslottet som sprängdes - Stieg Larsson, Norstedts
6 Flickan som lekte med elden - Stieg Larsson, Månpocket (p)
7 Mig äger ingen - Åsa Linderborg, Atlas
8 Faller fritt som i en dröm - Leif GW Persson, Albert Bonniers
9 Snabba cash: hatet, drivet, jakten - Jens Lapidus, Månpocket (p)
10 Biblioteksmysteriet - Martin Widmark (text)/Helena Willis (ill), Bonnier Carlsen

En topplista för vuxenlitteratur utan pocket och underhållningslitteratur ser ut så här för december:

1 Mig äger ingen - Åsa Linderborg, Atlas
1 Tusen strålande solar - Khaled Hosseini, Wahlström & Widstrand
3 Norrlands Akvavit - Torgny Lindgren, Norstedts
4 Svensk maffia: en kartläggning av de kriminella gängen - Matti Larsson/Lasse Wierup, Norstedts
5 Den femte sanningen - Doris Lessing, Forum
6 Min väg, mina val - Göran Persson, Albert Bonniers
7 Kicki & Lasse - Peter Kihlgård, Albert Bonniers
8 Den hemlige kocken - Mats-Eric Nilsson, Ordfront

Inga kommentarer: