tisdag, maj 20, 2008

Ljug



Jag ljög i mitt förra inlägg. Alternativt var väl naiv/positiv. Hedvall/Greider skickades inte förrän i dag. Nu. Det var lite meck med omslaget, men nu blir det fint. Rosa PMS 217, med väldigt omfattande partiell uv-lack. Spännande. Kommer från tryck första halvan av juni.

Ur boken:

Hela mitt liv har jag avskytt kläder:
de är mina motståndare
och de kläder jag faktiskt bär liknar snarare
ett slags uniform: jag har tjugo svarta t-tröjor
som bara jag kan skilja från varandra
och så en vit, liggande lika främmande
som en döende svan på garderobshyllan;
jag har sex, sju olika skjortor
sådana där vida luftiga timmerhuggarskjortor
som ger mig frihet
(särskilt när jag verkligen hugger ved)
och jag kommer aldrig att äga åtta.
Jag har träningsbyxor på mig så att jag kan andas fritt
och tänka så fritt som jag vill.
Ja, jag ansluter mig helt till den amerikanske utopisten
Henry David Thoreaus syn på kläder:
de ska vara så enkla att man kan
klä på sig i mörkret en tidig vintermorgon.


Inga kommentarer: