fredag, april 27, 2007

Åsa och vi, del 2


Måste göra er som väntat på nya bilder från Richard besvikna – den här gången var de helt enkelt för dåliga. Här är i alla fall Åsa Linderborg och Richard efter Åsas samtal på ABF i går. Olle Svenning ställde bra frågor, en gång blev det lite jobbigt – "Hur kunde du välja att inte bjuda in din pappa till din disputation i Uppsala?" (En väldigt sorglig sekvens i boken och, antar jag, i verkligheten.) Lång tystnad. Men sen öppenhjärtigt svar, att hon svek sin pappa den gången och nu ångrade sig fruktansvärt. Ungefär så.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, jag hittar ju ingen mejl till Åsa men hälsa att jag hejar och gläder mig enormt åt så häftiga ord om hennes bok. Som jag nu ilar iväg att köpa (vilket är en prestation i mitt fall eftersom jag lever enligt sentensen att låna alla böcker på biblioteket. Har för många så skall en ny in måste en i bokhyllan slängas)

Anonym sa...

När jag ändå var i farten tvingade jag biblioteket köpa in boken också. Bor på Lidingö och det är inte helt givet att de är alerta nog :-)

stefan sa...

Vi hälsar. Och tack för arbetet med biblioteket på ön.