måndag, augusti 06, 2007

Bokhora

Träffade Jessica från Bokhora på Debaser i fredags. Verkade ha lite vag koll på vilka Atlas var och vad vi sysslar med, men i dag skriver en av hennes kollegor, Caroline, en fin text om Didion så lite koll har de i alla fall. Jessica berättade att de har 500-700 unika besökare varje dag och att många förlag har fått upp ögonen för dem. Bland annat är Piratförlaget extremt på tydligen. Samtliga fem bokhoror har varit hemma hos Jan Guillou och Ann-Marie Skarp och druckit champagne till exempel, med bara ytterligare 4-5 journalister närvarande (från SVT och vad det nu var). Det kan tyckas lite med 500 läsare, men hur många är det egentligen som läser en recension i DN eller AB på webben? Knappast fler.

2 kommentarer:

Johanna K sa...

Hejsan på er!

Det spelar kanske mindre roll, men det var faktiskt jag som skrev om Joan Didion. Jag är en av alla Johannor på Bokhora. Dessutom råkar jag ha läst en hel del från er: Bögjävlar, Didion och just nu håller jag på att läsa Alexandra Pascalidou. Jag gillar den skarpt hittills, så jag kan tänka mig att jag kommer att skriva någonting trevligt om den omkring 28 augusti.

Vad skoj att ni har en blogg också! Den kommer jag att bookmarka!

Richard sa...

Oj, sorry! Kul att du gillar, säg till om du vill ha ngt mer att läsa.