Säga vad man vill om Piratförlaget, men de kan det här med marknadsföring. Under hela sommaren har man haft en annons under Karin Alvtegen (Natur & Kultur)-följetongen i SvD:s kulturdel. När den avslutades i söndags var annonsrubriken: "Tack för i sommar". Genialt. Annonsvinjetten hela sommaren (57 delar!) har varit "Sommarens bästa sidor". Inte dumt det heller.
Om man inte jobbar i "branschen" måste det ju vara helt omöjligt att inte (åtminstone omedvetet) tänka Karin Alvtegen=Piratförlaget. Man undrar hur turerna har gått. Har NoK blivit erbjudna platsen men tackat nej (annonsplatsen kostar 17 100 plus moms/gång, med 50 procents rabatt (gissning) blir det knappt en halv mille för hela sommaren)? Visste de att annonsplats skulle säljas? Har SvD ens fått en rejäl utskällning? Ja, det är mycket man vill veta...
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar